Dünya Mutfağı,  İtalya

İtalyan Mutfağı: Pizza ve Makarna

İtalyan Pizzası

Daha önceki yazılarımda, İtalya’nın tarihi ve kültürel güzelliklerine değinmiştim. Bu yazımda ise, güzel İtalyan yemeklerine ve leziz İtalyan mutfağına değineceğim. İtalyan mutfağı denilince akla ilk gelenler pizza ve makarna oluyor. Dikkat! Bu yazıyı, karnınız açken okumayınız! 🙂

İtalyan Lezzetleri

İtalyan mutfağının ana yemek kategorisinde başrol oyuncuları; makarna, pizza ve risottolardır. Tatlı olarak tiramisu ve içecek olarak da cappuccinodur. İtalyan makarnaları kadar, makarna soslarına adını veren sosları da başlı başına ayrı bir tattır. Bunlardan en bilinenleri, bolonez ve napolitendir.

Zengin ve tipik bir Akdeniz mutfağına sahip olan İtalya, tarihi eserleriyle ve kültürüyle göze ve ruha, leziz yemekleri ve zengin mutfağıyla da mideye hitap ediyor.

İtalyan mutfağı, oldukça sevilen ve bu yüzden de geniş coğrafyalara yayılmış bir mutfaktır… İtalyan restoranlarını ülkemiz de dahil, dünyanın birçok ülkesinde görmeniz mümkündür. Hal böyle olunca da; Türkiye’deki aşçıların anavatanı nasıl Bolu ise, dünya aşçılarının anavatanı da genelde İtalya dersek sanırım abartılmış olunmaz. 🙂

İtalya’da Ne Yenir?

Bana göre pizza ve makarna kadar İtalyan mutfağının diğer bir güzelliği de sebzeyle ya da deniz ürünleriyle yapılan risottolardır. Risottonun ana malzemesi pirinçtir. Yardımcı malzemeler de; az önce söylediğim gibi sebze, deniz ürünleri ve peynirdir.

İtalya gezimi önceki yazılarımda sizinle paylaşmıştım. Bu yazımda, işin yemek kısmına el atıyorum. 🙂 İtalya’dan, damak tadınıza uygun bir pizza, makarna, risotto ve tatlı olarak da tiramisu yemeden sakın dönmeyin derim. 🙂 Tiramisunun yanında, elbette meşhur içecekleri cappuccino ile de tatlı keyfinizi taçlandırın.

İtalya’dan hatıra olarak ne alınır?

• Güzelim Akdeniz zeytinlerinden elde edilen zeytinyağı alabilirsiniz.
  • İtalya’nın vadilerinin hakim rengi olan Güneşin sarısı ve vadilerin yeşilinin renklerinin birleşimi bir şişesi olan limon likörü, Limoncino alabilirsiniz.
  • Birkaç paket makarna alabilirsiniz.

Tabii bu güzellikleri tatmak için her zaman İtalya’ya gitme şansımız ve lüksümüz olmayacaktır. Bu durumda; hem ruha hem de mideye hitap eden, ülkelerin tüm güzelliklerini ayrı ayrı size sunan blog sayfanız Seyyahça devreye giriyor ve yapıyor yine yapacağını… Ne mi yapıyor? 🙂 Bu sefer de, Fettucine Alfredo yapıyor. 🙂 Yapmakla da kalmıyor, tarifini sizinle paylaşıyor. 😉 Bu, yapılmış yani denenmiş tariftir. Kesin bilgidir, tarifi yayabilirsiniz. 🙂

Fettucine Alfredo (İtalyan)

Fettucine Alfredo

Malzemeler

• Barilla markada bulabileceğiniz Tagliate ya da Parpardella makarna.
  • 2 diş sarımsak.
  • 1 paket krema.
  • 10 adet orta boy mantar. (isteğe bağlı… Ben bu sefer kullanmadım.)
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı ya da 1 çorba kaşığı tereyağı
  • Taze fesleğen yaprakları
  • Parmasan peyniri
  • Taze çekilmiş karabiber
  • Tuz.

Yapılışı

Makarnayı haşlarken, bir taraftan da sosu pişirmeye başlıyoruz. Büyük bir tavada, zeytinyağını ya da tereyağını eritiyoruz. (Tercihen tereyağı)

İnce ince kestiğimiz sarımsakları ilave ediyoruz. Sarımsaklar pişerken, ince ince doğradığımız mantarları ilave ediyoruz (Mantarlar, isteğe bağlı… Ben bu sefer, fotoğraftan da anlaşılacağı üzere mantar eklemedim) tuz ekliyoruz ve kremamızı tavadaki karışıma ekleyerek, pişirmeye devam ediyoruz. Yaklaşık 10 dakika pişirmeye bırakıyoruz.

Pişen makarnamızı, servis tabağına alıyoruz. Üzerine, kremalı mantar sosunu ilave ediyoruz. Rendelenmiş Parmesan peynirini ve karabiberi ekliyoruz.

Süslemek için de üzerine fesleğen yaprakları yerleştirebiliriz.

Afiyet olsun.

Figen Karaaslan Seyyahça © Nisan 2016

Kendim için modern bir Seyyah Kadın gezgin diyebilirim. Yaşamın, bir yol ve yolculuk olduğuna inanıyorum. Seyahat etmeyi, insanı içsel yolculuklara taşıdığını düşündüğüm için seviyorum. Bu sebeple de, fırsat buldukça, bir seyyah gibi geziyorum ve yolculuk yapıyorum. Yaşamın, paylaştıkça zenginleştiğine ve anlamlandığına inandığım için de; gördüklerimi ve yaşadıklarımı Seyyahça’da yazarak, paylaşıyorum. Yaşam yolunda yolculuk ederken; 2014 yılında, Yaşamı Kullanma Kılavuzu isimli bir kitap yazdım ve yayınlattım. Mersin Üniversitesi Seyahat İşletmeciliği ve Yakın Doğu Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık mezunuyum. 10 yıldan fazla reklam-metin yazarlığı, editörlük ve içerik editörlüğü yaptığım profesyonel meslek hayatıma; editörlük, kurumsal iletişim ve dijital pazarlama ile devam ediyorum.