Genel,  Yaşamı Kullanma Kılavuzu-Figen Karaaslan

Nasıl Modern Seyyah Oldum?

Seyyahça, Slovenya Ljubljana'da...
Seyyahça, Slovenya Ljubljana’da…

Bu yazımda; bendeki gezme ateşinin fitillerinin, ilk kez ruhumda ve kalbimde ateşlenme hikayesini yani nasıl modern seyyah oldum konusunu sizinle paylaşacağım.

Çocukluk Dönemi

Çocukluk yaşlarımdan beri uzaklar ve bilinmeyen hep çekici geldi bana… Oyuncaklarım arasında büyüteçlerim ve pusulalarım vardı. Bir de gizlice, evdeki özel yerinden çıkarıp akşamları aya ve yıldıza baktığım bir dürbün vardı. O zamanlardan beri çok kitap okurdum. Bu sayede,  dünya ve yaşam hakkında bilgi sahibi olmaya ve içinde yaşadığım dünyayı, kendimce keşfetmeye ve anlamlandırmaya çalıştım.

Hamurumda merak ve keşfetme arzusu, soruları cevaplandırma dürtüsü hep var oldu. Yani gezgin olmak için gerekli ana maddeler, genetiğimde ve vücut kimyamda zaten mevcuttu. 🙂

Üniversite Dönemi

Birçok bölüm arasından üniversite eğitimi için kendime Seyahat İşletmeciliği bölümünü seçmiştim. İki yıl boyunca turizm ve seyahat üzerine dersler aldığımdan dolayı, bu hevesim içimde iyice artmıştı. Üniversiteyken, yakın şehirlere yolculuklar yapmaya başladım. Gitmediğim şehirlere gitmenin, oraları görmenin ve keşfetmenin tadına varmıştım. O zamanlar bu seyahat arzusu, içime iyice yerleşmiş oldu. Modern seyyah olma konusunda, önemli adımlar atmaya başladım.

Şehirler arası yolculuklarla başlayan seyahatlerimde, yolda olmanın kendimi özgür hissettirdiğini fark ettim. Bir süre sonra nereye gittiğimin pek önemi kalmadı; yolda olmanın ve özgürlüğü hissetmenin kendisi güzeldi. Her yolculukta, dışarısıyla birlikte kendi içimi de gözlemliyordum. Korunaklı limanlarımın ve rutinin dışındaki “ben”i keşfediyordum ve böylece modern seyyah olma yönünde hızla ilerliyordum.

Bu yolculuklarım, 2. üniversitemi Kıbrıs’ta kazanmamla birlikte hız kesmeden devam etti.  Böylece ilk ülke dışı gezimi gerçekleştirmiş de oldum. 🙂 Okul süresince ve okuldan mezun olduktan sonra birçok farklı şehri gezme fırsatım oldu.

Seyahat Etmenin Faydaları

Seyyahça, Barselona Reial Meydanı'nda...
Modern Seyyah Seyyahça, Barselona Reial Meydanı’nda…

Rotalar, insanlar ve kültürler değiştikçe ben de farklılaşıyordum adeta… Yolla birlikte ben de büyüyor ve gelişiyordum. Dışarı yaptığım her yolculuk ve dışarıdaki her keşif, kendi içime yaptığım yolculukları ve keşifleri de tetikledi. Yoldaki halimi; gören, yaşayan ve deneyimleyen halimi yani seyyah halimi daha çok sevdim.

Başka ülkelere gitmeyi, yeni insanlarla tanışmayı, başka yaşamlarla yolumun kesişmesini, yeni ülkeler, kültürler keşfetmeyi, yeni yol hikayeleri ve anıları biriktirmeyi seviyorum. Dünyayı, bana aktarıldığı şekilde değil kendi gözlerimle görmek ve kendi deneyimlerimle keşfetmek en büyük keyif benim için… Tek başına seyahat ederek dünyayı kendi gözlerimle, yeniden ve önyargısız bir şekilde görebiliyorum.

İnsan hareket etmedikçe, rutin girdabının içine giriyor. Ve aynı yerde kaldıkça, yerinde sayıyor ve sınırlı bir gerçeklikten bakıyor yaşama ve olaylara… Oysa insan hareket ettikçe, bir yerden bir yere gittikçe, başka ülkeleri gördükçe ve seyahat ettikçe bakış açısı da, ufku da genişliyor.

Seyyahça’yı Neden Kurdum?

Yaşamın paylaşarak daha anlamlandığına inandığım için yolda gördüklerimi, düşündüklerimi ve yolculuklarda yaşadıklarımı 2011 yılında kurduğum Seyyahça isimli blog sayfamda yazarak paylaşıyorum.

Bazı konularda dikkatli olduktan sonra tek başına seyahat etmenin güvenli olduğunu; tekim, kadınım, yabancı dilim az vesaire demeden kafalarındaki, seyahat etmeye engel tüm önyargıları atarak, yola çıkmaları için Seyyahça’daki gezi yazılarım, paylaştığım yolculuk şarkıları, yolculuk sözleri, edebi yayınlar ve şiirler ile cesaretlendirmeye çalışıyorum.

Yaşam Yolunda Yolculukta Yazdığım Kitap

Figen Karaaslan- Yaşamı Kullanma Kılavuzu

Tüm bu dünyayı görmenin, yaşamı anlama çabalarının ve yaşadığım deneyimlerin sonucunda; yaşam yolundaki içsel deneyimlerimin, dış dünyadaki keşiflerimin ve deneyimlerimin yansımasında, bir yaşamsal bilgelik kitabı olan Yaşamı Kullanma Kılavuzu’nu yazdım ve yayınlattım. Bu kitabı, yaşam yolunda olan insanlar, yaşam yolunda olmanın hevesini kaybetmesin ve yoldaki insanlar yaşam yolunda bilgelikle ve farkındalıkla yürüyebilsin, hiç yolunu kaybetmesin diye yazdım.

Seyyahça’da yazdığım tüm yazıları; yola ve yolculuğa dair kafanızdaki soru işaretlerini cevaplandırarak, sizi yola çıkarmak ve Türkiye’yi ve daha çok dünyayı keşfetmeniz için bir parça da olsa size ilham ve cesaret vermek amacıyla yazıyorum.

“Kendinden yola çıkıp, dünyadaki sınırları ve önyargıları kaldırmanın en iyi yolu seyahat etmekten geçiyor.” (Figen Karaaslan)

Figen Karaaslan Seyyahça © Aralık 2016

Kendim için modern bir Seyyah Kadın gezgin diyebilirim. Yaşamın, bir yol ve yolculuk olduğuna inanıyorum. Seyahat etmeyi, insanı içsel yolculuklara taşıdığını düşündüğüm için seviyorum. Bu sebeple de, fırsat buldukça, bir seyyah gibi geziyorum ve yolculuk yapıyorum. Yaşamın, paylaştıkça zenginleştiğine ve anlamlandığına inandığım için de; gördüklerimi ve yaşadıklarımı Seyyahça’da yazarak, paylaşıyorum. Yaşam yolunda yolculuk ederken; 2014 yılında, Yaşamı Kullanma Kılavuzu isimli bir kitap yazdım ve yayınlattım. Mersin Üniversitesi Seyahat İşletmeciliği ve Yakın Doğu Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık mezunuyum. 10 yıldan fazla reklam-metin yazarlığı, editörlük ve içerik editörlüğü yaptığım profesyonel meslek hayatıma; editörlük, kurumsal iletişim ve dijital pazarlama ile devam ediyorum.